Vrijwilligersdag: Taal voor het leven.

• 10 september 2018

Zaterdag 1 september hebben 4 taalcoaches uit Arcen deelgenomen aan “de taal voor het Leven vrijwilligersdag” in de ECI Cultuurfabriek te Roermond.

De dag begon om 10.00 uur met een kopje koffie en een heerlijk stukje vlaai. Nadat we geluisterd hadden naar enkele toespraken, die het belang van het vrijwilligerswerk onderstreepten, werden we verrast door een optreden van Joep van Wegberg, een sing- en songwriter uit Horst. Ook hij onderstreepte door zijn liedjes het belang van taal. Na dit spetterend optreden kon iedereen deelnemen aan 2 workshops waar hij/zij zich voor opgegeven had. Deze waren zeer divers van aard, maar hadden allemaal één doel: Hoe kun je mensen met lees- en taalproblemen helpen.

Na een heerlijke lunch, waar zelfs met allerlei diëten rekening werd gehouden, konden we allemaal aan een creatieve workshop deelnemen. Erg leuk!!

Al met al een leuke dag, die zeker voor herhaling vatbaar is.

Marian Reutelingsperger