uitnodiging activiteitenaanbod Vrijwilligerscentrale Venlo

• 22 oktober 2018

Gratis workshops & waarderingsactiviteiten voor vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties november 2018.

De herfstdagen zijn weer aangebroken. Echter dit is geen reden om bij de pakken neer te gaan zitten. Ook in november organiseert de Vrijwilligerscentrale leuke en leerzame activiteiten om de herfst mee door te komen.

20 november 19:00 – 21:00 Workshop intercultureel communiceren
Het kan tijdens het uitvoeren van je vrijwilligerswerk voorkomen dat je te maken krijgt met iemand die de Nederlandse taal nog niet zo goed spreekt. Ook kan het zo zijn dat er door culturele verschillen een misverstand ontstaat. Tijdens de workshop intercultureel communiceren gaan we praktisch met elkaar aan de slag om te kijken hoe we deze communicatie soepeler kunnen laten verlopen. Op een speelse manier komen we erachter dat er ook erg veel overeenkomsten zijn welke een goede basis vormen tot samenwerking!

27 November 14:00 – 16:30 Venlo waardeert: Gratis rondleiding Wereldpaviljoen Steyl + workshop West Afrikaanse percussie (beperkt aantal plaatsen beschikbaar).

Het Wereldpaviljoen is een culturele, educatieve attractie en heeft tot doel om kinderen, jongeren en volwassenen kennis te laten maken met andere culturen op een belevingsgerichte manier. De bezoekers ‘vliegen’ in een heuse Fokker 50 naar de andere kant van de wereld en stappen uit in het inleefatelier Nicaragua. Jong en oud waant zich in een stad met een plein, kerk, school, fabriek, bank, winkel en nog veel meer. Het is de bedoeling om het Wereldpaviljoen binnenkort uit te breiden met een inleefatelier Ghana. Het Wereldpaviljoen wordt gerund door vrijwilligers.

Let