Opruimen zwerfvuil 2019

• 11 december 2019

2019 loopt ten einde en ook in dit jaar hebben een aantal verenigingen het zwerfvuil in ons mooie Arcen opgeruimd. Fijn dat dit gedaan wordt, jammer dat het nodig is. Het zou toch vanzelfsprekend moeten zijn, dat ieder zijn eigen afval in een vuilnisbak gooit en als deze er niet is, mee naar huis neemt om het daar in de afvalbak te gooien. Helaas gebeurt dat nog niet altijd. We merken wel dat er minder afval wordt gedumpt, dus de opruimacties beginnen hun vruchten af te werpen.

Ook komen we nog veel te vaak hondenpoep tegen met of zonder zakje. Ik wil de hondenbezitters nogmaals met klem vragen de poep op te ruimen in een zakje en dit mee naar huis toe te nemen en in de kliko te gooien. Hondenpoep zorgt voor erg veel ergernis. Als ieder zijn steentje bijdraagt houden we Arcen met z’n allen schoon. Natuurlijk geldt dit ook als we onderweg zijn, geen afval dumpen, niet vanuit de auto en ook niet vanaf de fiets.

Ook voor het volgend jaar stelt de gemeente weer een bedrag ter beschikking en een aantal verenigingen hebben al aangegeven weer door te willen gaan. Zo slaan we 2 vliegen in een klap: de verenigingen kunnen de kas spekken en Arcen vaart hier wel bij. Nogmaals een dankjewel aan alle verenigingen en vrijwilligers die meegeholpen hebben.