Blijvende ergernis…….

• 23 mei 2021

Nu we weer meer mogen en de toeristen Arcen ook weer weten te vinden, hebben we weer meer last van zwerfvuil. Vooral langs de Maas, rondom het Raadhuisplein, op de Schans en op de parkeerplaats tegenover het MFA wordt veel zwerfafval gevonden. De ondernemers voelen zich hier niet altijd verantwoordelijk voor en dat zijn ze in principe ook niet. Als de mensen het normaal blijven vinden om o.a. plastic bekertjes, servetten en sigarettenpeuken op straat te gooien, zal er ergernis blijven.

Gelukkig zijn er in Arcen veel vrijwilligers die het zwerfvuil opruimen. De verenigingen die zich hebben aangemeld lopen een aantal keren per jaar hun eigen route. Dit wordt door de gemeente gesponsord. Ook heeft de gemeente nieuwe dubbele afvalbakken geplaatst langs de Maas. Dan zijn er nog de Arcenaren die regelmatig gaan wandelen en een plastic zak en handschoen meenemen en onderweg oprapen wat ze tegen komen. Als er iemand is die dit ook wel zou willen doen en eventueel een grijpstok of handschoenen nodig heeft kan hij zich melden bij S. Stiel, tel.: 0774731729. De gemeente stelt dit allemaal ter beschikking. Al met al samen de schouders eronder en dan houden we Arcen schoon.

Misschien wordt het ooit voor iedereen vanzelfsprekend om 10 mtr. te lopen naar een prullenbak, want er staan er genoeg. Maar ook als er geen in de buurt is, neem dan je eigen rommel mee en gooi het thuis weg.

Momenteel ziet het er goed uit en ligt er weinig afval, met dank aan alle vrijwilligers. Houden zo!!!!!!!