Biep zoekt vrijwilligers

• 1 april 2021

Heb jij feeling met digitale apparaten en programma’s? Lijkt het je leuk om
Arcenaren te ondersteunen in het ontwikkelen van digitale basisvaardigheden en sta je open om maatwerk te leveren? De Bibliotheek Venlo is op zoek naar enthousiaste vrijwilligers met digitale kennis om te helpen tijdens cursussen in Arcen!

De mogelijkheden van de digitale wereld zijn eindeloos. Sommige mensen worden hierin snel wegwijs; anderen hebben er meer moeite mee. Nu steeds meer online wordt geregeld, kan het behoorlijk lastig zijn om dit goed bij te houden. In november 2021 zal in Arcen worden gestart met de cursussen klik & tik en Digisterker. Deze cursussen worden verzorgd door de Bibliotheek Venlo en gaan over het leren omgaan met een computer en het regelen van overheidszaken via deze computer. Hiervoor zijn we op zoek naar vrijwilligers uit Arcen om mee te helpen tijdens deze cursussen. We werken in kleine groepen, zodat iedereen hulp op maat krijgt. Natuurlijk houden we altijd rekening met de coronamaatregelen. We zijn op zoek naar vrijwilligers die kennis hebben van computers, tablets en/of smartphones en die plezier hebben in het helpen van mensen. Het is belangrijk dat je het lesmateriaal rustig door kunt nemen met de deelnemers en dat je zelfstandig kunt werken. Voorafgaand aan het programma maken we kennis met je, en bereiden we je voor op jouw werkzaamheden als vrijwilliger. De dagdelen of momenten waarop je je voor ons inzet, zijn flexibel en bespreekbaar.

Heb je interesse of behoefte aan meer informatie? Stuur een mail naar
jjanssen@bibliotheekvenlo.nl of pvanoosterhout@bibliotheekvenlo.nl of naar info@dedorpsraadarcen.nl