Cursus taalvrijwilliger afgerond.

• 29 april 2018

De cursus taalcoach/vrijwilliger is afgerond en de zeven cursisten die alle lessen gevolgd hebben kregen een certificaat. Proficiat!

Een aantal cursisten moet nog een of meerdere lessen inhalen, waarna ook zij een certificaat krijgen. De cursusleider Annemie Koenders was zeer tevreden over de snelheid waarmee de cursus werd georganiseerd en het aantal deelnemers. Afgelopen woensdag werden de kersvers gediplomeerde taalvrijwilligers gekoppeld aan een taalvrager. Een taalvrager is iemand die ondersteuning nodig heeft bij het onder de knie krijgen van de basisvaardigheden van de Nederlandse taal. Dit kan een geboren Nederlander zijn of iemand die later hier is komen wonen. In een ongedwongen sfeer hebben zij onderling afspraken gemaakt op welk tijdstip in de week zij gaan werken aan de  basisvaardigheden.

Weet u nog een taalvrager?  Stuur deze dan door naar het Informatie & Advies punt van de gemeente in MFA de Schans. Dit informatie & Advies punt is elke donderdag geopend van 10 tot 12 uur. Natuurlijk wordt er tijdens het Taalcafé, dat elke eerste zaterdag van de maand wordt georganiseerd, ook ongedwongen Nederlands gesproken en contact gemaakt.